نور آفتاب و کودکان
9 فروردین, 1396
تاثیر داروها بر پوست کودکان
9 فروردین, 1396

لباس کودک در آفتاب
پوشش لباس کودک خصوصاً در فصل تابستان که روزها طولانی‌تر و اشعه خورشید عمودی‌تر است باید مناسب باشد.
لباس‌هائی با پوشش کامل به طوری که دست‌ها و پاها و گردن و سینه کودک به طور کامل پوشانیده شود ضمناً رنگ روشن لباس در کاهش جذب اشعه خورشیدی و کاهش عوارض مؤثر است لباس‌های تابستانه که معمولاً بدون آستین و پوشش کامل دست و پا می‌باشد لباس‌های مناسبی برای تابستان کودکان نیست. ساعاتی از روز (10 صبح تا 5 بعدازظهر) که هوا گرم‌تر است و اشعه خورشید عمودی‌تر است، کودکان باید در منزل بازی و فعالیت و استراحت داشته باشند تا از گرما زدگی و آفتاب سوختگی و عوارض آن مصون باشند.

استفاد از کلاه در کودک
کلاه خصوصاً کلاه‌های نقاب‌دار که پشت گردن، گوش‌ها و پیشانی و صورت را بپوشاند مناسب‌ترین وسیله محافظت در برابر نور خورشید است.

استفاده از عینک آفتابی در کودک
استفاده از عینک آفتابی طبی با نظر چشم پزشک برای محافظت چشم‌ها و هم‌چنین گونه‌ها از آفتاب سوختگی مناسب است. استفاده از عینک‌های معمولی غیر استاندارد با شیشه‌های تیره که اغلب کودکان به عنوان اسباب‌بازی از آن استفاده می‌کنند به هیچ‌وجه مناسب نیست و بعضاً ممکن است به لحاظ ایجاد اتساهای مردمک به علت تیرگی رنگ آن و نفوذ اشعه مضر خورشید به شبکیه چشم ضرر جدی داشته باشند. کودکانی که رنگدانه پوست آن‌ها کم است و یا عیب انکساری چشم دارند حتماً باید با نظر چشم پزشک از عینک مناسب در مدت زمان مناسب استفاده نمایند.

avatar