توجه به گریه نوزاد
توجه به گریه نوزاد
7 آوریل, 2017
فهمیدن زبان گریه نوزاد
فهمیدن زبان گریه نوزاد – تامل کردن
9 آوریل, 2017
فهمیدن زبان گریه نوزاد

فهمیدن زبان گریه نوزاد

فهمیدن زبان گریه نوزاد

هنگام گریه نوزاد، آرام بگیرید و سعی کنید زبان فرزندتان را بفهمید.

پژوهشگری می گوید: «مادری که بتواند اشارات فرزندش را بخواند و بفهمد که فرزندش چه می خواهد بگوید، فضا و محیطی برای بزرگ کردن فرزندش ایجاد می کند که به رشد او کمک می کند و شناخت های بعدی را ساده تر می سازد.»

 

کودک تازه تولد یافته بازدیدکننده ای است که از یک کشور خارجی آمده است. با کفش های نوزادتان راه بروید. تصور کنید که در سرزمین غریبه ای هستید و آن جا را سیاحت می کنید. ممکن است چشم اندازی زیبا ببینید. ممکن است با مردمانی گرم و دوستانه مواجه شوید. می توانید این را در چشمان آن ها ببینید، می توانید این را از چهره های خندانشان متوجه شوید. اما رسیدن به خواسته های تان می تواند دشوار باشد. به درون رستورانی می روید و سؤال می کنید: «دست شویی کجاست؟» شما را به سر میزی راهنمایی می کنند که بشقابی غذا روی آن گذاشته اند.

عکس این هم می تواند اتفاق بیفتد، شما خواهان غذا هستید و گارسون دست شویی را به شما نشان می دهد.

از همان لحظه که کودکان تازه تولد یافته به دنیا می آیند، چنین احساسی دارند. بدون توجه به این که اتاق آن ها را به چه شکلی تزیین کرده باشید و یا این که پدر و مادر چقدر حسن نیت داشته باشند، بچه ها با انبوه احساساتی بمباران می شوند که از آن چیزی سر در نمی آورند.

تنها زبان نوزادها گریه کردن و حرکت دادن اندام های شان است.

توجه به گریه نوزاد و فواید گریه نوزاد را نیز بخوانید.

توجه به این نکته هم مهم است که بچه ها با توجه به زمان بندی های خود و نه زمان بندی های ما رشد می کنند.

رشد اغلب نوزادها بر اساس یک جدول زمان بندی شده از قبل مشخص نیست. لازم است که پدر و مادر به نظاره رشد نوزادشان بنشینند. در مقام حمایت از آن ها باشند و با این حال، آن ها را به شتاب و عجله وادار نکنند.

کارهایی که پدر و مادر می توانند در هنگام گریه نوزاد انجام دهند عبارت اند از:

  1. تامل کردن
  2. گوش دادن
  3. مشاهده
  4. ارزیابی

همگام شدن با نوزاد
تسلط به این مهارت‌ها مستلزم صرف وقت است. اما وقتی به این مهارت تسلط یافتید متوجه می‌شوید که رفتارتان تا چه اندازه تغییر کرده است. می‌توانید کودک خود را موجود متفاوتی ببینید که با صدای منحصر به فردش شما را راهنمایی می‌کند. استفاده از این استراتژی بیش از چند ثانیه طول نمی‌کشد. اما در این مدت کوتاه می‌توانید به بهترین پدر و مادر دنیا تبدیل شوید.
توصیه به همه مادرها و پدرها این است که قبل از هر کار خودشان را به فرزندشان معرفی کنند و بعد به او بگویند که می‌خواهند با او چه کار کنند. وقتی کودک شما گریه می‌کند و شما می‌دانید که باید پوشک او را عوض کنید، به او بگویید چه برنامه‌ای در سر دارید. «بگذار پوشکت را عوض کنم تا حالت بهتر شود.»
در آغاز تولد، گریه نوزاد تنها راه ارتباطی او برای بیان نیاز خود به «غذا» و «آرامش» است، اما از حدود سه ماهگی متوجه تغییرات خواهید شد.
از این زمان به بعد، او به جای این‌که بیشتر اوقات بیداری خود را به گریه سپری کند، از این اوقات برای آموختن درباره دنیای پیرامون خود استفاده خواهد کرد.

avatar