طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – حریره بادام

طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – پوره ماهی با هویج و پرتقال
1 آوریل, 2017
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – فرنی آرد برنج
2 آوریل, 2017
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد

طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – حریره بادام (از ۴ ماهگی)
مواد لازم:
۱۰ عدد بادام
۱۰ گرم آرد برنج (دو قاشق مرباخوری)
۱۰ گرم شکر (دو قاشق مرباخوری)

روش تهیه:
بادام‌ها را شب در آب خیس نمایید تا روز بعد پوست آن به‌راحتی کنده شود یا روی آن آب‌جوش بریزید و پوست آن را فوری بکنید. سپس آن را با مخلوط‌کن برقی نرم کنید و پودر تهیه شده را در وسط پارچه تمیزی بریزید و کم‌کم و به‌تدریج در حدود یک لیوان آب به آن اضافه نمایید تا شیره بادام سفیدرنگی مانند شیر به‌دست آید. بعداً آرد برنج و شکر به آن اضافه نمایید. سپس مخلوط را در ظرفی لعابی ریخته با حرارت ملایم دائماً به هم بزنید تا جوش بیاید و پخته شود و به غلظت حریره درآید.
حریره بادام را نیز می‌توان با پودر و یا کوبیده بادام پوست‌کنده و شیر تهیه کنید، بدین ترتیب که پنج عدد بادام را کاملاً به صورت پودر درآورید و دو قاشق مرباخوری آرد برنج و یک قاشق شکر و نصف لیوان شیر به آن اضافه نمایید و به آرامی بپزید تا به صورت حریره درآید.

حریره‌های تجارتی
در کشور ما مانند کشورهای دیگر کارخانه‌های تهیه حریره آماده از انواع غلات به صورت پودر ساخته شده و در قوطی‌های ۲۵۰ گرمی در اختیار خانواده‌ها قرار دارد. به این حریره‌های آماده اسانس‌های مختلف (موز و سیب) اضافه شده است.
یک نوع آن از آرد برنج، شیر خشک بدون چربی، شکر، روغن نباتی، مواد معدنی و اسانس تهیه شده است. مادران می‌توانند از شش ماهگی از نوع برنج آن خریداری نمایند و مقداری از پودر را در آب جوشیده و نیم‌گرم ریخته و به هم بزنند تا به صورت حریره درآید و به کودک بدهند سپس از ۸ تا ۱۰ ماهگی از نوع غلات آن را تهیه و به کودک بدهند.
این حریره‌ها برای کودکانی تهیه شده است که مادر به علت شغلی بیرون از خانه قادر به تهیه غذا در خانه نیست، ولی اگر مادر بتواند خود غذا تهیه نماید و به کودک بدهد، بهتر خواهد بود.

طرز تهیه سایر غذاهای کمکی نوزاد را در بیبی سنتر  ببینید.

avatar