انتخاب لباس برای کودک – جنس لباس نوزاد

مراقبت از کودک پس از واکسیناسیون
روش های مراقبت از کودک پس از واکسیناسیون
8 مارس, 2017
راحتی و سلامت کودک در لباس
انتخاب لباس برای کودک – راحتی و سلامت کودک در لباس
9 مارس, 2017
جنس لباس نوزاد

جنس لباس نوزاد

جنس لباس کودک

فارغ از این‌که در چه فصلی هستید و می‌خواهید چه مدل لباسی را برای کودک‌تان انتخاب کنید، فراموش نکنید که مهم‌ترین اصل درباره لباس کودکان، جنس سالم ‌آن است. سالم بودن جنس پارچه لباس کودک،‌ به چند معناست؛ اول این‌که لباس کودکان باید حتما ضدحساسیت باشد. اصولا پارچه‌هایی که پلاستیک یا پلی‌استر دارند، کمی ایجاد حساسیت می‌کنند. همان‌طور که بافتنی‌های موهردار، ممکن است ایجاد حساسیت تنفسی کنند. بنابراین وقتی برای خرید به فروشگاه می‌روید، برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباس‌های تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند.

در خرید لباس برای نوزاد یا کودک ، باید حساسیت بیشتری به خرج داد؛ چراکه بدن کودکان به نسبت بزرگسالان حساس‌تر است و در قبال نوع پارچه‌ای که با پوست تماس دارد، واکنش نشان می‌دهد و همین آسیب‌پذیری باعث می‌شود که در صورت تماس با هرگونه جنس مصنوعی یا آلوده، دانه‌های ریز قرمزرنگی روی پوست پدیدار شود.

بافت لباس کودک بسیار حایز اهمیت است. سعی کنید لباسی بر تن کوچولوی خود کنید که جنس آن از پارچه‌های پنبه‌ای و کتانی تهیه شده باشد. لباس‌های پشمی در صورتی که به‌طور مستقیم با پوست کودک تماس پیدا کنند، ممکن است ایجاد حساسیت کند. درمورد انتخاب کلاه کودک بیشتر بدانید.

لباس‌هایی را انتخاب کنید که پارچه‌هایی از جنس الیاف طبیعی دارند. تا تنظیم دمای بدن کودک به‌راحتی صورت گیرد. توصیه می‌شود لباس‌های زیر و لباس‌هایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند از جنس نخی باشند.

برای لباس‌های رویی پارچه‌های حوله‌ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند. کودکان معمولاً مواد نرم مانند ابریشم، مخمل یا خز را دوست دارند.

پس در درجه اول باید بدانید که سالم بودن جنس لباس کودک از منظر ایجاد حساسیت‌های پوستی و تنفسی است.

در درجه دوم باید بدانید که لباس سالم کودکانه، یعنی لباس خوش‌جنس و مرغوب.

لباسی که دائم قرار باشد درز گرفته شود، تمیزکاری شود و… . لباس مناسبی برای کودک‌تان نیست زیرا در آن احساس راحتی نمی‌کند. درموقع انتخاب لباس کودک به جنس مرغوب پارچه آن دقت داشته باشید. اصولاً اگر از نمایندگی‌های فروش لباس بچه (چه ایرانی، چه خارجی) خرید کنید، بهتر است.

راحتی و سلامت کودک در لباس را نیز بخوانید.

avatar