طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ و آب مرغ مادربزرگ

طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ مخلوط
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ مخلوط
2 آوریل, 2017
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ گوجه فرنگی
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ گوجه فرنگی
2 آوریل, 2017
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ و آب مرغ مادربزرگ

طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ و آب مرغ مادربزرگ

طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – سوپ و آب مرغ مادربزرگ (۶-۹ ماهگی)
مواد لازم:
۱ مرغ بزرگ با دل و جگر آن، که به ۸ قطعه تقسیم شده و چربی‌های آن جدا شده باشد یا یک مرغ درسته پخته شده در فر و تکه تکه شده.
۱۲ فنجان (۲ و نیم لیتر) آب
۲ پیاز بزرگ تکه تکه شده
۳ هویج بزرگ تکه تکه شده
۲ زردک تکه تکه شده
۲ تره فرنگی خرد شده
۱ ساقه کرفس
۲ شاخه جعفری
۲ یا ۳ عصاره مرغ (برای کودکان بالای ۱ سال)
نکته: راه کوتاه‌تر آن است که از باقیمانده یک مرغ درسته که در فر پخته‌اید و دل و جگر آن (در صورت وجود) و احتمالاً یک استخوان قلم گوساله برای طعم بیشتر، آب مرغ درست کنید.
توجه: برای کودکان زیر ۱ سال از عصاره مرغ در غذا استفاده نکنید زیرا دارای مقدار زیادی نمک است.
برای بسیاری از غذاها می‌توان از آب مرغ تازه استفاده کرد. هم‌چنین اگر به آن رشته سوپی یا ورمیشل و عصاره مرغ اضافه شود، سوپ خوشمزه‌ای برای همه اعضای خانواده خواهد شد.
روش تهیه:
۱- تکه‌های مرغ خام یا پخته را در یک ظرف خیلی بزرگ قرار دهید و آب بریزید تا روی آن‌ها را بگیرد. با حرارت ملایم به جوش آورید و در حین پختن کف گوشت را از روی آب بردارید.
۲- همه مواد غذایی دیگر را، از جمله عصاره مرغ (اگر برای کودکان سنین بالاتر درست می‌کنید)، اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و حدود ۲ ساعت با حرارت ملایم بپزید. گاهی به آن نگاه کنید و در صورت لزوم آب اضافه کنید. تکه‌های مرغ را خارج کنید. اگر از مرغ کامل استفاده کرده‌اید، گوشت مرغ را جدا کنید و کنار بگذارید. استخوان‌ها را دوباره در ظرف بگذارید و ۱ ساعت دیگر بپزید.
۳- ظرف را از روی اجاق بردارید و بگذارید سرد شود. حداقل به مدت ۴ ساعت یا از شب تا صبح در یخچال بگذارید و سپس لایه چربی را از روی آن بردارید.
۴- آب مرغ تهیه شده را از صافی بگذرانید و در یک ظرف تمیز بریزید. اگر بخواهید، می‌توانید با مخلوط کردن کمی از این آب با مقداری از سبزیجات پخته شده و تکه‌های مرغ، پوره تهیه کنید.

طرز تهیه سایر غذاهای کمکی نوزاد را در بیبی سنتر  ببینید.

avatar