عوض کردن پوشک نوزاد
عوض کردن پوشک نوزاد
7 آوریل, 2017
کنار گذاشتن پوشک
زمان کنار گذاشتن پوشک
7 آوریل, 2017
پوشاندن پوشک نوزاد

پوشاندن پوشک نوزاد

پوشاندن پوشک نوزاد
قبل از این‌که پوشک نو به پاى کودک کنید، حتماً باسن او را کاملاً پاک کنید و در صورت تمایل، کرم چرب کننده بمالید، دست‏های‏تان را خوب با دستمال کاغذى پاک کنید، زیرا اگر چسب‏هاى پوشک یا جلوى پوشک چرب شود، خوب نمى‏چسبد.
۱- پوشک را باز کنید، به شکلى که چسب‏هاى آن سمت بالا قرار گیرد. در حالى که یک انگشت‌تان بین قوزک‏هاى کودک است آنها را گرفته و کودک را بلند کنید و پوشک را به زیر او بلغزانید (تا زمانی‏که لبه بالایى آن در امتداد کمر کودک قرار گیرد).
۲- جلوى پوشک را بالا بیاورید؛ آلت نوزاد پسر را به سمت پاهاى او قرار دهید (تا به سمت بالاى پوشک ادرار نکند).
۳- یک گوشه پوشک را نگه دارید و با دست دیگرتان نوار چسب را باز کنید و آن را به سمت جلو بکشید تا به شکل موازى با لبه فوقانى پوشک، به جلوى آن بچسبد.
۴- همین کار را با دست دیگر انجام دهید، دقت کنید که پوشک کاملاً به دور پاى کودک بچسبد، و به یک طرف نپیچد.
۵- پوشک باید خوب دور کمر کودک را بگیرد و سفتى آن به حدى باشد که فقط یک انگشت شما بتواند داخل شود. اگر پوشک شل بسته شده است، چسب‏ها را باز کنید و دوباره ببندید.

پیشنهاد میکنیم زمان کنار گذاشتن پوشک را نیز بخوانید.

یک پرسش مادرانه
وقتى که پوشک پسر ۱۵ ماهه‏ ام را عوض مى‏کنم به قدرى پیچ و تاب مى‏خورد که نمى‏توانم او را خوب تمیز کنم یا به پوشکش سنجاق بزنم. چه کنم آرام بماند؟
هیچ کودک نوپاى داراى عزت‏نفس هنگامى ‏که پوشک او را تعویض مى‏کنید صبور و آرام نمى‏ماند، اما با این وجود باید باسن او را کاملاً تمیز کنید. قبل از هر چیز، به جاى پوشک پارچه‌ای از پوشک یک بار مصرف استفاده کنید. پوشک یک بار مصرف را خیلى آسان و سریع مى‏توان به پاى کودک کرد و زحمت سنجاق زدن نیز ندارد. یادتان باشد که زمان تعویض پوشک را با قلقلک و بازى براى کودک تفریح‏آمیز سازید. هم‌چنین مى‏توانید اسباب‏بازی‏هاى جالبى به دستش بدهید. اگر خیلى کثیف است، آسان‏تر خواهد بود که او را در وان روى کف‌پوش لاستیکى بایستانید و با آب گرم باسن او را بشویید. او را خوب خشک کنید.

avatar