خصوصیات غذای کمکی مناسب نوزاد
1 آوریل, 2017
کودک و نخستین طعم غذاها
1 آوریل, 2017

وسایل لازم برای تغدیه نوزاد
وسایل لازم برای نخستین غذاهای جامد
یک قاشق پلاستیکی تمیز، یک کاسه و یک پیش‌بند تنها وسایل لازم برای چشاندن نخستین طعم غذاهای جامد به کودک است. به‌زودی نیاز به لیوان بچگانه برای نوشیدنی‌ها، و وقتی که نشستن را به‌طور کامل آموخت، نیاز به صندلی غذاخوری برای او خواهید داشت. نیازی به استریل کردن وسایل برای غذاهای جامد نیست، کافی است آن‌ها را با آب خیلی داغ خوب بشویید، آب بکشید، بگذارید آبشان برود، و با کاغذخشک‌کن خشک کنید.

ظروف
کاسه پلاستیکی
قاشق برای نخستین غذاها
قاشق و چنگال
آسیاب دستی یا برقی یا مخلوط‌کن برقی
لیوان‌های پلاستیکی
پیش‌بند (پیش‌بند پلاستیکی، آستین‌دار، پشت پلاستیکی)
کاسه مخصوص بچه (کاسه‌های پلاستیکی که زیر آن‌ها حلقه‌ای چسبنده وجود دارد، به‌راحتی واژگون نمی‌شوند. این نوع کاسه‌ها معمولاً سه محفظه غذا و جداره دو لایه‌ای دارند که از طریق یک سوراخ درپوش‌دار می‌توان داخل آن آب داغ ریخت تا غذا در حین خوردن گرم بماند.

صندلی کودک
کودک شما از حدود شش ماهگی، یا از وقتی که بتواند راحت بنشیند، نیاز به صندلی غذاخوری دارد؛ قبل از آن او را هنگام تغذیه روی پاهای‌تان بنشانید و بعد روی صندلی پارچه‌ای یا صندلی اتومبیل. همیشه هنگامی که کودک روی صندلی غذاخوری نشسته است حفاظ ایمنی او را ببندید و هرگز او را تنها رها نکنید. صندلی را روی یک ورقه پلاستیکی بگذارید و کودک را نزدیک میز غذای خودتان بنشانید تا در جمع غذای خانوادگی حضور داشته باشد.

صندلی گیره‌ای
نوعی از صندلی که به لبه میز پیچ می‌شود برای برای مواقعی که در خانه نیستید عالی است، اما دستورالعمل‌های سازنده صندلی را به دقت رعایت کنید، زیرا این نوع صندلی را به بعضی انواع میزها نباید بست. از حفاظ ایمنی استفاده کنید و روی زمین نیز چیزی نیندازید تا کثیف نشود.

صندلی کمکی
از حدود ۱۸ ماهگی تا ۲ سالگی، کودک شما می‌تواند با استفاده از صندلی کمکی که محکم روی صندلی معمولی بسته می‌شود به لبه میز غذا برسد با برگرداندن این نوع صندلی می‌توانید ارتفاع آن را تغییر دهید. احتمال افتادن از روی این نوع صندلی کمتر از بالش است.

avatar