انتخاب لباس برای کودک – تفاوت لباس دختر و پسر

رنگ لباس کودک
انتخاب لباس برای کودک – رنگ لباس
9 مارس, 2017
قابلیت شست‌ و شو
انتخاب لباس برای کودک – قابلیت شست‌ و شو
12 مارس, 2017
تفاوت لباس دختر و پسر

تفاوت لباس دختر و پسر

تفاوت لباس دختر و پسر
انتخاب لباس، خصوصاً از لحاظ رنگ در دخترها و پسرها متفاوت است.
دختربچه‌ها چون با ظرافت‌های روان‌شناسی بیشتری زندگی می‌کنند، رنگ صورتی را بیشتر می‌پسندند و در واقع از همان زمان زمینه را برای پذیرفتن رنگ‌های شاد در خود دارند.
در مقابل در پسربچه‌ها چون نوع ساختار روانی آن‌ها متفاوت است، این انتخاب‌ها کمی متفاوت است. پسر بچه‌ها به دلیل همین تفاوت‌ها رنگ‌های آبی تیره، قهوه‌ای و سبز تیره را انتخاب می‌کنند.
انتخاب‌های درست در پوشش کودکان می‌تواند شخصیت و اعتمادبه‌نفس این کودکان را رقم بزند. البته باید توجه داشته باشیم که دختران در مورد لباس و لوازم مربوط به آن حساس‌ترند و این موضوع در آن‌ها بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. این موضوع که از نوع لباس یا ظاهر دخترها تعریف شود، در ایجاد اعتمادبه‌نفس در آن‌ها تأثیر بیشتری نسبت به پسرها دارد.
این تفاوت یک تفاوت سلیقه‌ای نیست و بیشتر جنبه ساختاری دارد زیرا در کودکان پسر اعتمادبه‌نفس شکل گرفته بیشتر به رفتار، قدرت، موفقیت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها بستگی دارد. پس این توجه بیشتر به دخترها در این مورد چندان هم مغایر با ویژگی‌های روان‌شناختی آن‌ها نیست.
هیچ‌وقت سعی نکنید لباس دخترانه را تن پسرتان کنید و برعکس. حتی اگر به لباسی (مثل یک تی‌شرت یا شلوار جین) از نظر جنسیت شک داشتید، لطفاً از خیر آن بگذرید.  لباسی که مخصوص یک جنس خاص است به مرور زمان بر روی خلق وخو و هورمون‌های فرد تأثیر می‌گذارد.

برای آشنایی بیشتر در مورد رنگ لباس، مطلب انتخاب لباس برای کودک – رنگ لباس را نیز بخوانید.

avatar